Arrived at the STUNNING South Island!

Kia Ora!!

Back on track! Nieuwe avonturen, dus ook een nieuwe blog :) Na woensdag nog een rondje Auckland te hebben gedaan ben ik donderdagochtend na een kort nachtje vanwege de herrie om 6 uur opgestaan. Nadat ik de laatste spullen in mijn tas had gepropt, was het tijd om al mijn spullen 154 treden naar beneden te sjouwen... Yay!! Ik was meteen wakker..!! Richting het vliegveld en om 10.20 vertrok ik naar het Zuidereiland!! Naast me zat een vrouw met een klein kindje. Gedurende anderhalf heb ik moeten aanhoren sit down darling, darling come on sit down, darling please sit down.. Great!!! Het kindje van net twee kon alleen maar zeggen oh dear?! Gelukkig stond ik rond 12 uur stond ik met bagage en al buiten bij Christchurch in het zonnetje te wachten op het busje dat me naar mijn 'nieuwe' auto ging brengen.

Een witte Nissan Tiida of zo iets oftewel een eierdoos hahaha zo ziet hij eruit! Gelukkig is ie niet zo zuinig als mijn Peugeotje thuis.. NIET dus!! Nadat alles geregeld was, ben ik de auto ingestapt en meteen 2,5 uur richting het Noorden gaan rijden waar normaal de ferry aankomt, omdat ik van meerdere mensen heb gehoord dat, dat het mooiste stuk is. Dat kan ik dan natuurlijk niet missen he! Haha. Na een paar minuten rijden was ik weer helemaal gewend. Muziekje op, zonnebril op, airco aan en gassen maar! Grappig om te zien, want op het Noordereiland was alles zo groen en hier is het super droog, omdat het blijkbaar al een tijd niet echt geregend heeft. Dat is helaas wel voorspeld voor zondag en maandag :( Hopen dat ze dat verkeerd hebben!!

Na 2,5 uur rijden kwam ik aan in het kleine stadje Kaikoura met een straat met winkeltjes en mijn motel op de top van een berg. Natuurlijk. Haha en ik maar lopen met mijn 'dikke' kuiten hahaha! Wel echt een super mooi uitzicht over een helderblauwe zee! Echt geweldig mooi! Vooral met de blauwe lucht en de felle zon. Heerlijk even in het zonnetje gezeten en naar de vogels gekeken die over de zee vlogen en op het 'strand' liepen. Daarna de winkeltjes bekeken, wat gegeten en lekker gaan slapen. Wat een rust! Hihi! Ik heb dan ook echt heerlijk geslapen en werd vanmorgen rond half 9 wakker.

Rond 10 uur was ik alweer op pad. Opnieuw een schitterende dag vandaag! Raar om te zien want vanmorgen reed ik langs hele dichte mist. Je kon echt helemaal niets zien, gelukkig was het maar een stukje daarna was er geen wolkje meer aan de lucht. Haha vreemd!!! Na weer een paar prachtige uitzichten en ongeveer 2 uur rijden, kwam ik aan in Picton, het Noordelijkste puntje van het Zuidereiland. Hier kom je normaal aan als je met de ferry overgaat en ik begrijp waarom.. Prachtig!!!! Leuke stad en heerlijk wen ijskoffie gedronken bij een cafe met uitzicht op de zee en de bergen. Choice As! Oftewel geweldig :)
Daarna ben ik via de Queen Charlotte Drive richting Nelson gereden. Dit is een kronkelende weg van ruim 35 km lang en geweldige uitzichten over de Marlborough Sounds!! Super gaaf!!!
Na een uurtje kwam ik aan in Nelson. Wederom een klein stadje aan het water, grappig! Gegeten, van de zon genoten en nu tv kijken. Straks lekker mijn bedje opzoeken en morgen naar Abel Tasman National Park ik ben benieuwd! Gouden stranden, helderblauwe zeeën en een swing bridge?! Curious!! Haha!

Weltrusten! Kia kaha!

Dikke kus Kimberley

Ria Wannée 01-02-2013 12:11

Echt mooi is het daar. En ik hoop dat de regen die voorspeld is alleen in de nacht komt, dat kan geen kwaad. Ben benieuwd naar Abel Tasman National Park. Zal wel weer mooie foto's opleveren.
Was ook weer een mooi verhaal. Dikke kus oma en opa.

Heleen Wals 01-02-2013 15:17

Mooi verhaal weer,ben benieuwd naar de foto`s. En die swingbridge, dat is waarschijnlijk zo`n losse touwbrug,haha. Doe voorzichtig en veel plezier!

Mia,Geurt Zweegman 01-02-2013 16:42

Je moet wel die wandeling gaan doen in het Abeltasman park,die is zo mooi,Wij hebben daar op de camping gestaan. Veel plezier x.x.x.

Mama 01-02-2013 22:51

Klinkt weer heel leuk allemaal. zie het wel al voor me, ga zo de foto's bekijken. Hopen dat het meevalt met de regen en dat het meeste in de nacht valt. Krijg alleen net je nieuwe berichtje door op FB, iets wat minder leuk is, maar ja, gelukkig niets ernstigs! Veel plezier verder en AFSTAND HOUDEN! Xxx

Dads 01-02-2013 23:24

Hoi Kim
Moet toch wel een geweldig land zijn. Foto's in ieder geval heel mooi.
Genietbze en hou afstand.