Speechless, sore feet & amazing views!

Kia Ora!! Hello everybody :)

Hoe is het met iedereen? Lekker he die sneeuw in Nederland, haha, volgens mij blijft het maar sneeuwen.. Oke dat is niet grappig :p
Hier is het op het moment erg warm! Maar ik mag niet klagen :)

Gisteravond ben ik naar een BBQ gegaan bij de jongens van het skydiven! Super mooi huisje. Alles op 1 verdieping, 5 kamers, woonkamer en een keuken. Grappig om te zien. Je kunt de huizen helemaal niet vergelijken met de huizen in Nederland het lijken meer vakantie huizen. Soms heb je van die series op tv zoals bijvoorbeeld The Hills dat je denkt wauw zo'n leven wil ik ook wel! Overdag werken, 's avonds thuiskomen in je huisje vlakbij het strand, een drankje drinken met je vriendinnen en genieten van het weer! Zo'n avond had ik gister! Er waren ongeveer 20 mensen en het was super gezellig! Heerlijk eten en vanuit de tuin konden we de zon zien zakken boven het meer. Amazing! Op dat moment dacht ik echt waarom ben ik ook alweer in Nederland geboren?!?! Hihi!

Na een super gezellige avond ging mijn wekker vanmorgen om 6 uur, beetje vroeg!! Lekker gegeten, mijn tas ingepakt en richting Tongariro National Park gereden. Daar ben ik naar het informatiecentrum gegaan om te vragen waar de shuttle bus stopt. Ik werd naar beneden verwezen en stond daar te wachten op de bus met gelukkig nog twee mensen. Om 9.10 uur nog geen bus, terwijl hij er om 9 uur zou zijn. Een ander meisje dat ook stond te wachten had een telefoonnummer en belde waar na er werd gezegd de bus komt er nu aan. Dat is fijn dachten we! We zagen de bus aankomen en voorbij rijden! Great! No stress! Hahaha! Wij weer bellen blijkt het dat de bus alleen mensen bovenop de berg ophaalt, maar als we daar naartoe kwamen, konden we alsnog naar het begin van de wandeltocht gebracht worden. Ik sprong bij Stephan en Mary in de auto, omdat mijn auto bovenop de berg stond, en daarna gingen we alsnog met een shuttle bus naar het begin waar we rond half 10 aan kwamen.

Het was super warm en de zon scheen al lekker! Ik begon de 17 km tocht met een goed gevoel totdat het zweet op een gegeven moment langs mijn rug begon te lopen. Wat was het warm! Na een stukje 'vlakke weg' kwamen we aan bij de eerste klim. Grote rotsen waar we over heen moesten klimmen en ik voelde mijn schoenen al meteen schuren! Lekker dan! Sokken iets hoger opgetrokken, maar die zakten tijdens het lopen alweer snel naar beneden. Na de eerste klim had ik het ritme goed te pakken, maar het was aardig af zien! Toen ik bij het STOP bord kwam, stond er dat je alleen verder mocht lopen als je genoeg eten/drinken, goede schoenen, warme kleding en zonnebrand bij je had! Oh en je moest fit zijn, want er stond een 13 km lange klim op het menu! Wauw! Allemaal losse stenen en dus niet zo makkelijk om naar boven te lopen, maar het was het zweten en verzuren waard!! Wat een uitzicht, geweldig! Aan de ene kant een vulkaan en aan de andere kant een rode krater en een meer! Super mooi! Helaas konden we niet verder lopen, omdat de track deels was afgezet wegens de vulkaanuitbarsting afgelopen november! Dus moesten we hetzelfde pad terug... Ah oh! Heel veel mensen gingen op hun kont naar beneden, maar daar deed ik natuurlijk niet aan. Gewoon een beetje schuin naar beneden lopen en goed naar achter leunen, haha. Af en toe gleden mijn schoenen weg, maar ik ben overeind gebleven! Met nog ongeveer een uur te gaan, konden mijn voeten niet meer en begon de zon aardig op mijn huid te branden! Even op mijn tanden bijten en doorlopen, haha! Na de afdaling met de lossen stenen volgde de afdaling met tientallen trappetjes waar na het nog een eind was terug naar de parkeerplaats. Op een gegeven moment moest ik zo nodig plassen dat ik volgens mij steeds sneller ging lopen ondanks de pijn in mijn voeten en de verzuring in mijn benen. Er was namelijk alleen een wc bij de parkeerplaats haha!
Na iets minder dan 5 uur kwam ik terug bij de parkeerplaats. Moe maar voldaan! Wat een geweldige ervaring! Pap & Mam als jullie ooit in Nieuw-Zeeland komen dan moeten jullie deze tocht zeker doen, want ik weet zeker dat jullie het ook geweldig vinden! Het is afzien, maar de uitzichten maken het, het zooo waard om door te bijten en naar die top te lopen! Ik ben blij dat ik de Tongariro Crossing ook op mijn lijstje kan afkruisen! :)

Daarna met het busje terug naar mijn auto en naar het hotel waar ik na een heerlijk maaltijd lekker onder de douche ben gestapt en even heb geskyped met het thuisfront tot de internetverbinding weg viel!

Morgen ga ik richting Hobbiton, het stadje waar Lord Of the Rings is opgenomen en ook de film The Hobbit en blijkbaar nog meer films! Ik ben benieuwd en hoop dat ik nog kan lopen morgen zonder al te veel spierpijn, hihi!

Nu eerst lekker slapen, want het was een lange dag en ik ben aardig moe!

Stay tuned for more adventures! :)

Lots of love

Kimmy

Ria Wannée 21-01-2013 11:17

Wat een tocht. Echt iets voor mij haha. Morgen niet al te veel spierpijn hoop ik. Ga maar lekker slapen er komen nog een heleboel dagen.
Dikke kus van ons

tante Tini en oom Fons 21-01-2013 11:56

Wat een tocht hoe houw je het vol rust nu maar goed uit want anders raak je oververmoeid.
groetjes
tante Tini en oom Fons

Heleen Wals 21-01-2013 14:33

Heb de foto`s net gezien en het is inderdad fantastisch maar wel erg zwaar. Je mag er wel een dagje rust inlassen hoor!
Veel plezier en groetjes, tante Heleen.

mama 21-01-2013 17:26

Hello darling, we hebben elkaar vanmorgen hierover gesproken. Het nu zo terug lezen is ook wel weer heel erg leuk. Ik hoop ook voor je dat de spierpijn meevalt, maar ik ben bang van niet, haha. Op naar het volgende punt op je lijstje. Xxx

Sandra 21-01-2013 18:44

Jij bent er nog niet zo lang, maar het lijkt alsof je daar al veel langer bent. Jij beleeft zoveel en al die indrukken... Geen tijd om je te vervelen! Heel leuk weer al jouw verhalen te lezen en de foto's zijn super mooi. Jammer dat ik ze zelf niet kan zien, maar ik kan goed slijmen bij Mitchell (bij hoge uitzondering mag ik op zijn facebook en kan ik ze toch zien ) Echt te gek zo'n sprong!!! En gelukkig hield die vulkaan zich rustig... Veel plezier nog en tot het volgende verhaal. Groetjes.

Dads 24-01-2013 19:33

Vind ik leuk

Mia,Geurt Zweegman 27-01-2013 16:40

Wat een tocht! Ik moet nog een paar verslagen, x.x.x